Ik heb een bestelling geplaatst en binnenkort krijg ik mijn tuinmeubelen thuis geleverd. Waar moet ik op letten?

DE LEVERDATUM EN HET LEVERADRES

 

De leverdatum kan je in overleg met onze verkoopsadviseur bepalen bij aankoop in de winkel, of beslis je zelf online via de kalender. We leveren de tuinmeubelen tot aan de eerste drempel op het gelijkvloers. Afwijkingen van de afgesproken leverdatum of het leveradres, dien je ten laatste 2 weken voor de geplande leverdatum aan de winkel door te geven, of online zelf aan te passen. Is dit niet gebeurd dan zal de levering doorgaan zoals eerder afgesproken. Als je de tuinmeubelen niet in ontvangst kan nemen, en deze dus een tweede keer moeten geleverd worden, wordt hiervoor een herleverkost aangerekend. Hiervoor dien je een nieuwe afspraak te maken in de winkel of contact op te nemen met de klantenservice. Controleer ook je leveradres correct vermeld staat op de bestelbon.

 

HET LEVERTIJDSTIP

 

Uiterlijk een dag vóór de levering neemt onze vervoerder via SMS contact met je op om u het tijdsblok door te geven waarbinnen je de levering van de tuinmeubelen kunt verwachten. Geef daarom bij je aankoop altijd een mobiel nummer aan ons door. Onze logistieke afdeling plant alle leveringen zo efficiënt mogelijk in. Wij kunnen daarom niet ingaan op eventuele vragen om het opgegeven tijdsblok te wijzigen. De levering aan huis van de tuinmeubelen kan pas plaatsvinden na volledige betaling. Om te voorkomen dat je tijdelijke reservering en voorschot vervallen, verzoeken wij je om het restbedrag van je aankoop in de winkel of via overschrijving te betalen, uiterlijk 2 weken voor de normaal verwachte leverdatum van de tuinmeubelen.

 

DE LEVERING

 

Om de levering vlot te laten verlopen is het belangrijk dat je met volgende zaken rekening houdt:

  • Houd minstens 15m parkeerruimte voor uw woning vrij.
  • Ga na of er op de dag van de levering in de straat geen evenementen of werken gepland zijn. 
  • De tuinmeubelen worden geleverd tot aan de eerste drempel op het gelijkvloers. Je staat zelf in voor het transport naar binnen en/of op een hogere verdieping. 
  • Zorg voor voldoende “mankracht” om de chauffeur bij de levering te helpen. Let op: sommige tuinmeubelen zijn erg zwaar en volumineus. Indien je tuinmeubelen gekocht heeft die groot en/of zwaar zijn, dan worden deze geleverd door een chauffeur met bijrijder. Onze chauffeur kan je niet helpen bij het naar binnen brengen en/of monteren van de tuinmeubelen, omdat hij zijn leverschema moet aanhouden (Tenzij je voor een VIP of VIP+ levering koos).
  • Het verpakkingsmateriaal van de tuinmeubelen kan niet terug meegegeven worden aan de chauffeur (Tenzij je voor een VIP of VIP+ levering koos).
  • Overstock Garden kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor gebeurlijke ongevallen en/of beschadiging aan eigendom van derden bij het lossen van de goederen.

DE CONTROLE

 

Bij levering teken je af voor ontvangst van de tuinmeubelen, vrij van zichtbare schade. Eventuele zichtbare schade (aan de verpakking) dient te worden vermeld op de (elektronische) leverbon. Mocht je later bij het uitpakken van de tuinmeubelen toch beschadigingen vaststellen, dan dient u dit binnen de 72 uur na het levermoment schriftelijk te melden via het klantenformulier op onze website. Gelieve steeds een duidelijke gedetailleerde beschrijving van de vastgestelde schade te geven en indien mogelijk enkele foto’s bij te voegen. Wij zorgen dan voor een snelle afhandeling.

We hebben alle informatie omtrent het verloop van een aanhuislevering samengevat op deze pagina.

*Acties geldig van 23/05/2018 t.e.m. 26/06/2018.